sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Recovery is not for me

Parantujakaveri pisti viestiä. Mä pelkään, että se ratkeaa vielä mun takia. Sillä on mahdollisuus parantua. Sillä on mahdollisuus lapsiin, rakkauteen, terveyteen ja onneen. Osittain pelkään myös, että se saa paranemisen kuulostamaan yrittämisen arvoiselta. Ei ei ei ei ei, paraneminen ei oo mua varten nähtiinhän se jo viimeksi.
Mä sain aluksi pelkkiä tuomitsevia katseita ja syyttäviä sanoja. Lääkäri sanos, että mun ois pitäny laihduttaa about 100 g niin oisin päässy suoraan osastolle. Sit olisin ollu riittävä. Muussa tapauksessa en ollu kuulemma hoidon arvonen. Myöhempi terapiakaan ei ollu se mun paikka. Mulla ei ole paikkaa. Saankohan mä kunnollista omaa hautaakaan?


Mun äiti on ikuinen laihduttaja. Yrittäessäni parantua sain jatkuvasti kuulla, kuinka mun piti syödä ruokaa x, mutta äidille siinä oli liikaa kaloreita. Myös mun isä laihduttaa. Ja kaverit. Mä oon silti ainoa, joka ottaa tän ihan tosissaan ja saavuttaakin jotain. Voisin melkeen jopa sanoa, että mä oon ihan hyvä tässä, mutta en siltikään tarpeeksi hyvä. Voisin olla parempikin. Voisin olla osastohoitokunnossa yöllä ja kuollut aamulla.

Lisään tähän suoran lainauksen parantujakaverin viestistä: " Mua surettaa hirveesti toi sun tilatees : c Mutta mitä hyötyä on laihuudesta tai opiskelusta jos sä kuitenkin oletat kuolevas pian? Eikö olis parempi oikeasti yrittää hankia sitä apua jostain, sillä toi on jo tosi vakavaa. Sulla vois olla muutakin kuin sun laihuus. Anoreksiasta voi kuitenkin toipua (oli sitten kuinka syvällä siinä tahansa) ja voisit viettää vielä pitkän ja onnellisen elämän. Vaikka nyt onkin vaikeaa, niin alhaalta on suunta vain ylöspäin."
Mitä hyötyä? Opiskelusta on se hyöty, että sitten oon ainaki yrittäny olla mun vanhemmille mieliksi. Laihuudesta on se hyöty, että sitten oon laiha ja kaunis mun arkussa. Sitten ne katuu, ketkä on koskaan haukkunu mua läskiksi ja sitten oon viimein saavuttanu jotain.
Muutakin kuin laihuus? Mä en näe mitään. Oon ollu syömishäiriöiden kanssa niin kauan, että en osaa edes elää. Ja kuka haluaa olla läskimmän versioni kaveri, kun tämäkään versio ei kelpaa. Mulla ei ole mitään...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti